fbpx
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ny app ska underlätta för Norrtäljeborna att handla lokalt

annons (150 × 40 mm)

NORRTÄLJE. Norrtälje är först ut i ett pilotprojekt där man via en ny app “Top of Mind” skall förlänga lokalföretagens skyltfönster och på så sätt locka Norrtäljeborna att handla lokalt, samtidigt som kunderna skall kunna dra nytta av aktuella och lokala erbjudanden digitalt och geopositionsbaserat. – Jag hoppas att alla Norrtäljebor som vill bidra till den lokala handeln och en fortsatt levande stad laddar ned appen och provar den, säger Thomas Revesz, som driver ett konsultföretag och är ansvarig för utvecklingen av Top of Mind.

// annons för både mobil och desktop //

annons (150 × 40 mm)

Top of Mind, som går att ladda ned gratis på App store eller Google Play är en nyutvecklad digital marknadsförings- och annonseringstjänst som skall gynna såväl lokalföretagare som invånare. Norrtälje är alltså först ut i detta pilotprojekt som är ett samarbete mellan utvecklaren och Norrtälje Handelsstad”. Tjänsten skall underlätta för Norrtäljeborna att handla smart och samtidigt gynna Norrtäljes näringsliv.

– Tomas Johansson på Norrtälje Handelsstad såg möjligheterna och potentialen hos tjänsten och vi har därför arbetat tillsammans sedan i våras. Först med en inledande pilot för att säkerställa att lösningen fungerar rent tekniskt och nu med en mer marknadsinriktad fas, för att bredda antalet användare och utvärdera deras intresse av tjänsten, säger Thomas Revesz.”

Den nya tjänsten är en app för smartphones som tillåter användare att dra nytta av lokala och aktuella erbjudanden. Appen visar butiker och restauranger på en karta och kan använda geo-positionering för att påminna användarna om när de är nära en butik eller restaurang med intressanta erbjudanden. Samtidigt är appen en möjlighet för lokala butiker att förlänga sitt skyltfönster och låta kunderna på ett smidigare sätt ta del av erbjudanden, och på så sätt stötta de lokala företagen.

Fysiska butiker har haft det svårt med lönsamheten under de senaste åren, till följd av bland annat ändrade konsumtionsvanor till fördel näthandeln.
Thomas beskriver att han vill ändra på den negativa trenden och att han vill bidra till en levande handel, så att våra städer kan fortsätta att utvecklas och frodas.

– Jag är övertygad om att många kunder egentligen gärna vill stödja sina lokala butiker, eftersom de inser vad som händer med stadskärnor där butiker tvingas stänga igen. Jag har själv gått runt i mindre städer där många butikslokaler står öde och det är en verkligt deprimerande upplevelse, säger han.

Samtidigt som appen skall underlätta för Norrtäljeborna att konsumera på hemmaplan och bidra till en levande stadskärna, hoppas även Norrtälje Handelsstad kunna dra nytta av Top of Mind genom snabbare och enklare kommunikation med kunderna.

– Vi lever i en föränderlig värld och handeln står inför flertalet utmaningar och vi som organisation behöver söka nya möjligheter och skapa bra förutsättningar för kunden att få information om vad som sker i Norrtälje. Top of Mind förenklar och förenar handeln i en funktion samt att vi som organisation har fått möjlighet att vara med i ett tidigt skede och kan således påverka utvecklingen av tjänsten, säger Tomas Johansson på Norrtälje Handelsstad.

Samarbetet mellan de bägge parterna har bidragit till utvecklingen av tjänsten. Tomas från Norrtälje Handelsstad såg tidigt behovet av att kunna publicera allmän information i appen, så som exempelvis kommande event och aktiviteter på stan.

– Jag gillar att vi kan bygga en funktionalitet i appen för alla våra verksamheter, då Handelsstaden har så många olika typer av verksamheter samt att vi också nu kan lägga upp evenemang och kan då pusha i ett tidigt skede om vad som sker i Norrtälje.

Tomas på Norrtälje Handelsstad hoppas på att samarbetet med Top of Mind skall bidra till ett levande Norrtälje genom att underlätta för såväl konsument som företag.

– Det är i gemenskapen vi lyckas och alla kan på något sätt bidra till ett mer intressantare och levande Norrtälje, avslutar Tomas Johansson.

FOTO: Privat

// mobilannons //

annons (150 × 40 mm)

// desktopannons //

annons (150 × 40 mm)
Kommentera via Facebook