Inför tisdagens hemmapremiär mot Vargarna märks ett växande intresse för speedway i Norrtälje kommun. Rospiggarna har satsat extra inför säsongen och utlovar en publikfest för besökarna.
Efter den snöpliga bortaförlusten mot Smederna med 46–44 på tisdagen är Rospiggarna nu redo att köra inför hemmapublik på Hisstech AB Arena i Hallstavik nästa vecka. Och det är inte bara på banan som laddningen pågår – runtom klubben växer ett starkt engagemang.
– Det är en hype kring speedway nu och vi har sålt mycket biljetter inför hemmapremiären. Det andas speedway och vi har märkt ett väldigt stort intresse, vilket känns jättekul, säger klubbchefen Alexander Edberg.
Inför premiären har klubben satsat extra på att höja helhetsupplevelsen för publiken. Bland annat arrangeras en EPA-utställning och en EPA-match i pausen, samtidigt som flera uppdateringar på arenan genomförts.
– Vi vill bjuda på bra underhållning och bra speedway. Sedan vill vi såklart ge publiken en vinst. Det är också viktigt för oss att besökarna trivs på arenan, säger Edberg.
Bland de största nyheterna finns en helt ny supportershop, uppdaterad VIP-sektion och förbättrad bana.
– Vi har fått bättre samarbeten med partners, och banan är klart förbättrad, vilket kommer att ge bättre racing, säger Edberg.
För att locka fler familjer till matcherna har klubben även infört ett nytt biljettupplägg.
– Vi har valt att satsa mycket på familjer. Två vuxna och ett barn går in för 300 kronor – det gäller hela säsongen.
Med stort publikintresse, ett uppgraderat arenaområde och ett hemmalag som är revanschsugna efter förlusten mot Smederna, är förväntningarna höga inför tisdagens möte mot Vargarna.
– Fansen betyder allt för oss och är avgörande för såväl resultat som ekonomin i klubben. Sedan ligger det på oss att bjuda på bra underhållning och det kommer det att bli, avslutar Alexander Edberg.