Rimbo HK Handboll dam får behålla två viktiga spelare. Ida Bernhardsson och Amanda Forsgren Löthman fortsätter i klubben även kommande säsong.
Rimbo HK Handboll dam meddelar att både Ida Bernhardsson och Amanda Forsgren Löthman blir kvar i laget.
Huvudtränaren Marcus Hahlin beskriver beskedet som två viktiga pusselbitar inför kommande säsong.
– Det känns väldigt bra att få fortsätta bygga laget med både Ida och Amanda, säger Hahlin.
Enligt Hahlin bidrar Ida Bernhardsson med offensiv spets. Han beskriver henne som en målskytt som förra säsongen visade sin kapacitet genom att tillhöra toppen av seriens skytteliga.
– Hon är en spelare som kan avgöra matcher och vi ser fram emot att få se henne fortsätta producera poäng även kommande säsong, säger han.
Amanda Forsgren Löthman lyfts fram för sin starka tvåvägskapacitet.
– Amanda stod för en mycket stark säsong förra året där hennes roll blev allt större ju längre säsongen gick. I Amanda har vi en av seriens bästa tvåvägsspelare, där hon bidrar med såväl mål som robust försvarsspel, säger huvudtränaren.
Hahlin menar att Rimbo HK med Bernhardsson och Forsgren Löthman får både spets i skyttet och styrka i duellspelet.
– Det är två viktiga pusselbitar som faller på plats och som betyder mycket för oss, avslutar Hahlin.











